جهاددانشگاهی بوشهر، در همه حوزه‌ها به کمک مردم آمده است
کد خبر: 4014297
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر:

جهاددانشگاهی بوشهر، در همه حوزه‌ها به کمک مردم آمده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی بوشهر گفت: جهاددانشگاهی استان با جذب خوب اعتبارات ملی در همه حوزه‌ها از بهداشت و درمان تا آبزی پروری به کمک مردم آمده است.

بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مرکز پرورش ماهی جهاددانشگاهی بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، صبح امروز 27 آبان علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر به همراه هیئت همراه علی پورداود معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، علیرضا محمدی باغملایی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و علی احمدی‌زاده رئیس‌ جهاددانشگاهی استان بوشهر از بخش‌های مختلف مرکز پرورش ماهی جهاددانشگاهی بوشهر بازدید کردند.

درویشی در بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس جهاددانشگاهی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته توسط جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: جهاددانشگاهی استان با جذب خوب اعتبارات ملی در همه حوزه‌ها از بهداشت و درمان تا آبزی پروری به کمک مردم آمده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در ادامه با اشاره به اهمیت استفاده صحیح و مطلوب از امکانات خدادای استان بوشهر بیان کرد: در اسناد ملی و بالادستی توسعه استان بوشهر به اقتصاد دریامحور تاکید شده و آبزی‌پروری مهمترین فعالیت در این حوزه عنوان شده است.

وی با اشاره به لزوم استفاده همه جانبه از امکانات موجود و محدودیت فصلی پرورش ماهی خاطر نشان کرد: نیاز است در فواصلی که پرورش ماهی انجام نمی‌گیرد آبزی دیگری جایگزین شود، جهاددانشگاهی می تواند برای حل این مشکل به سمت پرورش میگو که پیش از این تجربه و دانش آن در بخش خصوصی وجود داشته است، برود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به اقدام به موقع جهاددانشگاهی این استان در کسب دانش فنی تولید بچه ماهی جهت پرورش ماهی در قفس، تصریح کرد: این نهاد انقلابی توانسته است با وارد کردن مولدین ماهی و تکثیر آنها در کنار بخش خصوصی عملکرد بسیار موفقی داشته باشد و گونه‌ای از ماهی را برای تکثیر، شناسایی و زیرساخت‌ها را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است.

درویشی ادامه داد: جهاددانشگاهی استان بوشهر به‌دنبال تکمیل زنجیره پرورش ماهی در قفس در گونه‌های مختلف ماهی به دانشی دست یافته است که بخش خصوصی با کمترین دغدغه به راه خود ادامه دهد و در فرایند تکمیل زنجیره تولید ماهی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌های عظیمی در حوزه آبزی پروری دارد عنوان کرد: قرار است با همکاری دستگاه‌های اجرایی تسهیلات و زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: جهاددانشگاهی نشان داده است که در شرایط مختلف و در هرکجا که استان دچار مشکل و نیاز بوده ورود کرده، این نهاد انقلابی در استان نیز با رصد خوب از بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف از جمله ایجاد آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون کرونا، ایجاد بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان و اکنون سرمایه‌گذاری در حوزه آبزی‌پروری اقدامات ارزشمندی داشته است.

درویشی با اشاره به رویکرد رئیس جمهور و دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی، بیان کرد: این مهم جزء با بهره‌وری به دست نمی‌آید.

انتهای پیام
captcha